Brabant is een technologische koploper. Een regio waar baanbrekende technologieën worden ontwikkeld en geproduceerd. Een verhaal dat het verdient om internationaal onder de aandacht te brengen. Brabant is Bright vormt sinds vandaag dé internationale campagne van Brabant voor de promotie van de regio in het buitenland en dient als hét platform voor internationaal zakendoen (in en met de regio Brabant.)
De spil waar de campagne van de Brabantse Ontwikkelings Maatschappij (BOM en Brabant Branding om draait is de portal Brabant is Bright (BiB). Hier vinden Brabantse partijen en ondernemingen een ruim aanbod aan cases, data, infographics, whitepapers en rapporten over het onderscheidend vermogen van regio. BiB biedt onder meer insights in de Brabantse HTSM-sector en het unieke karakter van de agritech-en medtechketen.
De portal is daarmee ook een toolkit voor partijen en bedrijven die de Brabantse belangen behartigen in het buitenland,
Brabant is Bright Day
De lancering van de campagne vond plaats tijdens de Brabant is Bright Day in het provinciehuis in ‘s-Hertogenbosch. Dit evenement richtte zich in het bijzonder op de in Brabant gevestigde buitenlandse bedrijven en stond ook in het teken van 40 jaar BOM. De ruim 200 deelnemers bestonden uit vertegenwoordigers van buitenlandse bedrijven en belangrijke stakeholders als de provincie Noord-Brabant, gemeenten, campussen, kennis- en onderwijsinstellingen en intermediairs. De bijeenkomst werd geopend door de Commissaris van de Koning Ina Adema.
Bezoek de campagne-site van Brabant is Bright!