Infographic

Jaar in het kort

Corona, maar toch ook een jaar met 18% meer investeringen in 158 bedrijven. Een gemiddelde omzetgroei van 36% bij onze portfoliobedrijven. En een klanttevredenheid die steeg van een 8,4 naar een 8,6. 2020 in het kort.

Verder lezen

De BOM helpt jonge, innovatieve ondernemingen om te starten en door te groeien. Als voormalige start-up weten we hoe belangrijk dit is. Alleen samen kunnen we groeien en in Brabant vinden we elkaar mede dankzij de BOM.

Peter Wennink, ASML

Klantverhalen

Brabantse icoonbedrijven aan het woord

Op de eerste plaats zijn we er natuurlijk voor bedrijven in Brabant met ambities. Wat houdt hen bezig? Wat is waterstof en wat kan het bijdrage aan verduurzaming? Waarom is Amber de elektrische tegenhanger van Uber? Waarom is MSD Animal Health zo verknocht aan Boxmeer?

Raad van bestuur

Het is evident dat de coronacrisis ons in 2020 in de greep heeft gehouden. Niet eerder moesten we zo acuut een beroep doen op onze flexibiliteit, oplossingsvermogen en snelle handelen. Voor het eerst sinds jaren kromp de Brabantse economie met gemiddeld 3% ten opzichte van het landelijke gemiddelde van 3,8%.

Verder lezen

Dankzij de BOM vinden veel farmaceutische start-ups hun plek op Pivot Park. De BOM weet wat bedrijven nodig hebben om te versnellen en te groeien in life sciences, en dat is precies wat wij bieden.

Brigitte Drees, Pivot Park

Buitenlandse bedrijven

In afwachting van post-corona tijdperk

Ondanks corona is de belangstelling van buitenlandse bedrijven om zich te vestigen in Brabant ongekend groot. Brexit is daarvoor slechts één van de verklaringen. De groeiende belangstelling heeft vooral te maken met de trend dat steeds meer buitenlandse bedrijven vanwege risicospreiding (decentralisatie) overwegen om bestaande bedrijfsactiviteiten in Brabant te starten of uit te breiden.

Interview

‘We nemen honderden Brabantse bedrijven mee in onze impact journey’

De BOM wil zich de komende jaren ontwikkelen tot een impactgedreven organisatie. Roos Hartong, Impact Officer a.i., vertelt over de zogeheten ‘impact journey’ van de BOM. “We willen de belangrijkste impacts meten, zodat je als organisatie kan sturen op maatschappelijke waardecreatie.”

Mijn verslag

Jaarverslag op maat

Wat doet de BOM op het vlak van CO2-reductie? Wat zijn de verhalen achter de portfoliobedrijven van de BOM? Hoe is de jaarrekening opgebouwd? Alle artikelen van de reporting portal kun je toevoegen aan je eigen verslag en vervolgens in pdf downloaden.