Infographic

Jaar in het kort

Inmiddels draagt 91% van onze portfoliobedrijven bij aan oplossingen voor maatschappelijke uitdagingen. Winnaar van de fDi Strategy Award voor midsized regions. En een klanttevredenheid van 8,6. 2021 in het kort.

Verder lezen

BOM en VDL Groep werken steeds vaker samen in de doorontwikkeling van technologieën en startups. We weten elkaar goed te vinden en bouwen samen aan een sterke (Brabantse) economie.

Willem van der Leegte, president-directeur VDL Groep

Impact

Hoe wij waarde creëren

Duurzame versterking van de Brabantse economie: dat is waar de BOM voor staat. Samen met innovatieve ondernemers én onze partners bouwen we aan een internationaal concurrerende economie die banen creëert, innovatie uitlokt en maatschappelijke transities versnelt. Economisch en maatschappelijk gewin gaan daarbij hand in hand. We richten ons op vier maatschappelijke thema’s.

Duurzame voedselsystemen

Brabant hotspot in wereldwijde voedseltransitie

Dankzij leidende posities in hightech, artificial intelligence, voedselverwerking en landbouw heeft Brabant alles in huis om een voortrekkersrol in de wereldwijde voedseltransitie te spelen.

Klimaatneutrale Energieoplossingen

Netcongestie vraagt om nieuwe aanpak CO2-reductie

Om de klimaatdoelen te halen, moet er meer hernieuwbare energie worden opgewekt. Hoe doe je dat optimaal en waar sla je al die duurzame energie en warmte op? Nieuwe technologieën rondom energieopwekking, -opslag en -conversie bieden mogelijk uitkomst. Reden voor de BOM om hier de komende jaren vol op in te zeten?

Gezonde toekomst

Pionieren voor een effectievere zorg

Van diagnostische apparatuur tot operatierobots en medicijnen: Brabant is al jarenlang een broedplaats voor medische innovaties. De komende jaren wil de BOM nog meer bedrijven helpen om hun product of dienst sneller naar de markt te brengen, zodat patiënten eerder kunnen profiteren van medische oplossingen.

Kansrijke Sleuteltechnologieën

Baanbrekende technologie voor de oplossingen van morgen

Van krachtige batterijen voor duurzame energieopslag tot de inzet van artificial intelligence voor preventieve zorg: innovatieve technologie speelt een sleutelrol bij de oplossing van maatschappelijke vraagstukken.

Ontwikkelen, investeren en internationaliseren

Van doelstellingen naar prestaties

In het eerste uitvoeringsjaar van het meerjarenplan 2021-2024 hebben we vrijwel al onze doelstellingen ruimschoots gehaald.

Verder lezen

REWIN en BOM werken actief samen op de missies voor West-Brabant. Zo werken we bijvoorbeeld samen aan oplossingen op het gebied van agrofood, robotisering en halen we ondernemingen als Lemken naar de regio. Bouwen aan een sterk Brabant doen we samen.

Stephanie ter Borg, directeur REWIN West-Brabant

Mijn verslag

Jaarverslag op maat

Wat doet de BOM op het vlak van CO2-reductie? Wat zijn de verhalen achter de portfoliobedrijven van de BOM? Hoe is de jaarrekening opgebouwd? Alle artikelen van de reporting portal kun je toevoegen aan je eigen verslag en vervolgens in pdf downloaden.