Zoekresultaten voor '2'
Er zijn 719 resultaten gevonden.
Bedrijfsontwikkeling: groeiversnelling voor bedrijven
Het doel van Bedrijfsontwikkeling is om op lange termijn waarde te creëren voor bedrijven en die economische en maatschappelijke waarde (voor een groot deel) te laten neerslaan in de regio.
Lees verderDoelgroep: ondernemingen centraal
Ondernemingen vormen de doelgroep van de BOM bij bedrijfsontwikkeling.
Lees verderResource-benadering: de Schijf van Vijf als methodiek
Vanuit haar ketenregiefunctie zet de BOM samen met partners in op de groeiversnelling van bedrijven. Dit gebeurt door deze bedrijven toegang te bieden tot vijf categorieën van resources: kapitaal, kennis, markt, talent en faciliteiten.
Lees verderDiensten voor bedrijven
De BOM faciliteert samen met partners de toegang van bedrijven tot resources in de Schijf van Vijf in Brabant.
Lees verderUniforme werkwijze: proces voor bedrijfsontwikkeling
Als een bedrijf bij de BOM aanklopt voor ondersteuning vanuit het in de vorige paragraaf beschreven ondersteunings-, programma- of investeringsmodel, dan wordt het bedrijf via een uniforme werkwijze geholpen.
Lees verderRollen van de BOM
De BOM zal aan de nieuwe werkwijze concreet invulling geven door voor de bedrijven in haar portfolio de rollen te vervullen van:
Lees verderResultaat: werkgelegenheid, maatschappelijke en economische impact
In deze meerjarenperiode streeft de BOM met Bedrijfsontwikkeling naar de volgende resultaten:
Lees verderOpdracht internationalisering: verzilveren van internationale kansen
Internationale dynamiek is een levensader voor de Brabantse economie. Het Brabantse Bestuursakkoord benadrukt dat internationalisering meer dan ooit kansen voor Brabant biedt.
Lees verderBuitenlandse bedrijven aantrekken: versterken door 3 pijlers
De BOM heeft de afgelopen periode goede resultaten geboekt met het aantrekken van buitenlandse bedrijven, met een grote toegevoegde waarde voor de werkgelegenheid en/of het innovatievermogen van Brabant.
Lees verderBuitenlandse bedrijven aantrekken: plan van aanpak
De afgelopen jaren heeft de BOM een transitie gemaakt van generieke promotie en acquisitie naar het meer direct inspelen op de behoefte van buitenlandse bedrijven aan markt- en/of technologietoegang, gebaseerd op een heldere focus::
Lees verder