De provincie en het Ministerie van Economische Zaken & Klimaat sturen de BOM aan op basis van het vierjarige Meerjarenprogramma 2021 – 2024. De subsidieaanvraag is gebonden aan het Jaarplan.
Monitoring
Tussentijdse monitoring vindt plaats door middel van kwartaalgesprekken en halfjaarrapportages en (informeel) overleg. Onze stakeholders hebben toegang tot up-to-date informatie via de online reporting portal.
KPI’s
Ook in 2021 gaan we onze output breed meten en compact rapporteren aan de hand van KPI’s. Belangrijker nog is het traject dat wordt ingezet en waarin we indicatoren gaan vaststellen voor meting van onze maatschappelijke impact.
Ontwikkelen
Programma | #edities | #deelnemers | Output (na 3 maanden) |
Business Innovation Program Food | 2 | 18 | Onduidelijk (nieuw programma) |
Digitalisering programma | 2 | 18 | Onduidelijk (nieuw programma) |
Nieuwe projecten ontwikkeld | 5 – 10 | 50 |
Totale omvang | Eigen financiering | Andere bronnen | |
Financiële omvang van projecten* | € 850.000 | € 300.000 | € 550.000 |
* Dit is een benadering |
Investeren
# Nieuwe bedrijven in portfolio (business development en/of investeren) | 70 |
# Ondernemingen (door)ontwikkeld naar volgende fase of value inflection point | 15 |
# Nieuwe investeringen (incl. ontwikkeltickets, f-2-f) | 20 |
# Vervolginvesteringen | 15 |
# Portfoliobedrijven deelgenomen aan Trade programma bij een ROM | 10 |
# Bedrijven die deelnemen aan IRP/MRP/CRP/ CDP | 35 |
Geïnvesteerd vermogen in BOM portfolio (incl. co-inv., Investments) | €75 mln. |
# Exits | 4 |
% van bovenstaande doelstellingen binnen thema’s | 80% |
Programma | #edities | #deelnemers | Output (na 3 maanden) |
Investor Readiness Program | 4 | 36 | 44% aanvraag/85% verkrijgt financiering |
Market Readiness Program | 2 | 18 | 30% vindt launching customer |
Internationaliseren
Foreign Investments | International Trade | ||
Confirmeren projecten | 35 | Organiseren handelsmissies | 12 |
Arbeidsplaatsen | 1000 | Deelname van bedrijven | 60 |
Geïnvesteerd vermogen in € mln | 100 | Organiseren informatiebijeenkomsten | 12 |
% projecten met R&D activiteiten | 20% | Services (met registratie in Achilles) | 120 |
% projecten zijn High Priority Projects | 30% | Trade Relations gesprekken | 90 |
Op maat gemaakte proposities | 12 | ||
Investor Relations gesprekken | 140 |
Programma | #edities | #deelnemers | Output (na 3 maanden) |
International Readiness Program | 2 | 16 | Nog te bepalen |
Impact
BOM heeft de ambitie een impactgedreven organisatie te zijn die op verschillende niveaus (strategisch, tactisch en operationeel) impact heeft geïntegreerd in processen, organisatie, projecten en programma’s en hier ook portfoliobedrijven en stakeholders bij betrekt. Daarmee streeft BOM naar een voortrekkersrol in maatschappelijke waardecreatie. We geven hier procesmatig en projectmatig invulling aan met een projectgroep en ondersteuning van een impact officer.
De BOM vindt het belangrijk om de klanttevredenheid te monitoren en te verbeteren waar mogelijk. Daarbij is gekozen voor een gemiddelde waardering met een 8,5. De meer specifieke kwalitatieve beoordelingen in de vorm van inhoudelijke reviews helpen in het verbeteren van de dienstverlening. BOM verbetert de duurzaamheid van de eigen organisatie door o.a. het verbeteren van digitale processen, het vergroenen van de eigen mobiliteit (uit de auto op de fiets) en het stimuleren van vitaliteit en diversiteit van de collega’s.
